Jak reklamować się w sieci? Kiedyś wydawało się to łatwe. Dwadzieścia lat temu, gdy internet w Polsce dopiero raczkował, każda założona strona w mig zyskiwała popularność. Bez wątpienia nie była to popularność w dzisiejszym rozumieniu tego słowa, bo wejść było góra kilka dziennie.
Po prostu w tamtych czasach niewiele kto dostęp do internetu posiadał, zatem i ruch nie był ogromny, prawdopodobnie że prowadziliśmy stronę obcojęzyczną.
Dziś jest zupełnie inaczej. Sieć jest nawet przepełniona różnymi rodzajami serwisów, witryn, portali itd. Upowszechnianie strony w sieci tak, aby de facto uzyskać jakiś efekt, jest o wiele trudniejsze niż kiedyś. Nie wystarczy, że strona www po prostu istnieje. Niby w jaki sposób ludzie mieliby się o niej dowiedzieć? Musimy odwołać się tutaj do wyszukiwarek internetowych, bo to za ich pomocą lwia część internautów dowiaduje się o istnieniu nowych stron. Tak zatem wiemy już, że musimy powalczyć o pozycję naszej strony na liście rezultatów wyszukiwania. Czyli: gdy ktoś wpisze frazę, która jest związana z tym, o czym traktuje nasza strona, link do niej powinien pojawić się możliwie jak najbliżej pierwszej pozycji. Dlatego także działania zmierzające do wypromowania strony w internecie to pozycjonowanie stron. Jak dowiemy się za krótką chwilę, aby bardzo dobrze pozycjonować stronę trzeba się ciut znać na rzeczy, no i poświęcić na to nieco czasu albo pieniędzy.
Tak zatem pozycjonowanie to proces, nie jednorazowa czynność. Musimy cały czas walczyć o to, aby nie spaść z pierwszej strony rezultatów wyszukiwania, lub dosłownie z pierwszej pozycji (o sporo trudniejsze do osiągnięcia). By to osiągnąć, należy przede wszystkim dostosować tekst naszej strony tak, ażeby roboty wyszukiwarek chętnie ją indeksowały. Mowa tutaj o tak zwanym SEO, czyli search engine optimization - a więc takiej optymalizacji strony, ażeby jak najlepiej pasowała do algorytmów stosowanych przez silnik wyszukiwarki. Jest jeszcze jeden sposób o którym musimy pamiętać, jest nim tak zwane linkowanie. Chodzi tutaj o pozostawianie w internecie odnośników do naszej strony, np. w katalogach internetowych. Dzięki temu nie tylko i wyłącznie ściągniemy do siebie nowych odwiedzających, niemniej jednak też znajdziemy się wyżej w wynikach - wyszukiwarki premiują bowiem te portale, które są popularne w internecie, tzn. dużo innych witryn zawiera do nich odnośniki (linki).
Źródło: linki trust rank.