O tym, że posiadanie strony wymaga pozycjonowania, wie już chyba każdy. Oczywiście nie każdy wie jednak, że promocja w internecie niejedno ma imię i że rynek SEO nieustannie się zmienia. Google wprowadza modyfikacje, my mamy dostęp do coraz nowszych technologii - wszystko to sprawia, że zanim zaczniemy inwestować w jakąkolwiek kampanię, powinniśmy dowiedzieć się, jakie są obowiązujące trendy marketingowe.
Relacja: partner-partner
Dzisiejsze rozpowszechnianie strony w sieci bazuje na relacji: partner-partner. Rywalizacja w każdej branży jest duża, więc to my musimy zabiegać o naszych klientów. Ci zaś nie przyjdą do nas, jeżeli już będą czuli z naszej strony jakąś wyższość, nienaturalność. Stąd też musimy wychodzić im naprzeciw. Jak? M. in.:
Prowadząc bloga online z możliwością komentowania naszych wpisów (na które to komentarze będziemy bez wątpienia odpowiadać);
Prowadząc kanał na serwisie video, na którym będziemy odpowiadać na pytania ciekawe naszych ewentualnych klientów;
Prowadząc profile na mediach społecznościowych.
Do tego samo SEO strony powinno traktować użytkownika przyjaźnie, a zatem:
Wszystkie publikowane przez naszą firmę treści powinny opierać się na łatwym, zrozumiałym języku;
Strona powinna być przystosowana do urządzeń mobilnych;
Menu powinno być intuicyjne.
Grupa docelowa
Pozycjonowanie stron w każdej chwili różniło się od reklamy w innych mediach tym, że nie było kierowane do użytkownika masowego. Całkiem inaczej, tu w każdym momencie liczyła się grupa docelowa, i ten trend się nie zmienił. Dbajmy zatem o dobór fraz specjalistycznych do linkowania, o tworzenie grup tematycznych na mediach społecznościowych itp. Nie bądźmy profesjonalistami od wszystkiego, ale raczej od jednej dziedziny. Swoją drogą, kreowanie własnego wizerunku jako specjalisty to kolejny ważny trend w dzisiejszym promowaniu stron internetowych. W ten sposób zbudujemy zaufanie i zachęcimy do używania naszych usług.
Najważniejsze? Treść!
Co powinno łączyć linkowanie, kampanie w media społecznościowe, marketing szeptany i optymalizację treści? Porządny content. Ten trend trwa od kilku lat i nie zapowiada się wcale, aby miał się zmodyfikować. Zadbajmy więc o tekst przydatną z punktu widzenia naszego użytkownika. Mamy sklep z nartami? Załóżmy bloga o sportach zimowych i recenzujmy nowe akcesoria, opisujmy ciekawe trasy narciarskie, techniki jazdy itd. Mamy sklep muzyczny? Recenzujmy premiery najnowszych albumów, polecajmy ciekawe koncerty, wymieniajmy się ciekawymi utworami itp.
Zobacz: linkowanie z artykułów sponsorowanych.